انواع قفل دیجیتال – قفل هوشمند – قفل الکترونیکی – انواع برند قفل دیجیتال – خرید قفل دیجیتال

آرین سیف - قفل دیجیتال - انواع قفل دیجیتال – قفل هوشمند – قفل الکترونیکی – انواع برند قفل دیجیتال – خرید قفل دیجیتال
قفل دیجیتال
انواع قفل دیجیتال

انواع قفل دیجیتال :

امروزه با گسترش تکنولوژی و نیاز به امینت بیشتر ، نیاز به کنترل رفت آمد منزل یا محل کار از قفل های هوشمند استفاده می کنند.

این محصولات دارای برندهای متنوعی و کارکردهای متفاوتی می باشند، که برای هر نیاز ما چندین نوع قفل الکترونیکی طراحی کرده اند.

برای خرید قفل دیجیتال باید نیاز های خود از یک قفل هوشمند را مشخص کنید تا بتوانید بهترین برند با کارکرد مناسب را برای خود انتخاب کنید.

در این مقابه درباره انواع قفل دیجیتال و انواع راه های دسترسی صحبت خواهیم کرد و شما را بیشتر با این تکنولوژی جدید آشنا خواهیم کرد.

انواع قفل دیجیتال

انواع قفل دیجیتال:

قفل های دیجیتال دارای راه های دسترسی متوعی می باشند که در یک قفل هوشمند 2 تا چند راه دسترسی وجود دارد.

وجود راه های دسترسی متنوع در یک قفل دیجیتال باعث بالا رفتن قیمت محصول خواهد شد. شما با مشخص کردن نیاز خود می توانید در هزینه صرفه جوی کنید.

راه های دسترسی در انواع قفل دیجیتال:

1-قفل دیجیتال با قابلیت شناسایی رمز:

سیستم شناسایی رمز یکی از اصلی ترین راه های دسترسی در قفل های هوشمند می باشد. در اکثر قفل های الکترونیکی سیستم شناسایی رمز وجود دارد.
در قفل های دیجیتال امروزه از رمز برای کنترل و مدیریت قفل استفاده می کنند به این صورت که با وارد کردن یک رمز اصلی می توانید وارد تنظیمات دستگاه شوید.
یکی از ویژگی های مهم قفل رمزی امنیت آن می باشد که کلید شما رمز شما و در امن ترین مکان یعنی در ذهن شما می باشد.
نحوه رمز دهی در انواع قفل دیجیتال:
رمز مدیر: معمولا تمامی قفل های هوشمند داری یک رمز مدیر بین 4 تا 12 رقم می باشند که برای تنظمات قفل مهم می باشد و به وسیله آن رمز می توان وارد تنظیمات قفل شد.
رمز کاربر: اگر می خواهید رمز را در اختیار افراد مختلف قرار دهید بهتر است از قفل الکترونیکی استفاده کنید که قابلیت شناسایی رمز کاربر را دارد.
برخی از برند های قفل دیجیتال مانند برند فیلیپس قابلیت شناسایی 10 تا 20 رمز را برای کاربران دارند و این افراد فقط قادر خواهند بود درب را باز کنند و نمی توانند وارد تنظیمات قفل شوند.همچنین می توانید برای رمز کاربران محدودیت دسسترسی ایجاد کنید تا فقط در زمان مشخص بتوانند از رمز خود استفاده کنند.
رمز یک بار مصرف: یکی از شیوه های رمز دهی که امروزه در انواع قفل دیجیتال وجود دارد رمز یک بار مصرف می باشد.اگر با منزل خود فاصله دارید و اتفاقی ناخواسته برای شما پیش آید که نیاز به دسترسی به منزل خود را داشته باشید می توانید با در اختیار قرار دادن رمز در به افراد مورد اطمینان درب منزل را باز کنند.این رمز فقط برای یک بار کاربرد دارد.
در برندهای مختلف قفل دیجیتال که از سیستم شناسایی رمز استفاده می کنند برای لذت و بالا رفتن امنیت از آپشن های مختلفی استفاده می کنند. مانند استفاده از شیشه گوریلا گلس در صفحه لمسی،استفاده از اعداد نورانی با رنگ های جذاب، سیستم های رمز دهی فیک یا صفحه رندوم برای بالا رفتن امنیت قفل هوشمند.

2-قفل های دیجیتال با قابلیت شناسایی کارت:

قفل دیجیتال با قابلیت شناسایی کارت
باز کردن قفل الکترونیکی به وسیله کارت تقریبا اولین راه دسترسی بوده که در قفل های هتلی استفاده شده است.
کارت ها دارای مدل های مختلفی می باشند که امروزه در انواع قفل دیجیتال از سیستم شناسایی کارت غیر تماسی استفاده می کنند که پیشرفته ترین نوع شناسایی کارت می باشد.
اگر قفل می خواهید که به وسیله کارت بتوانید درب را باز کنید باید به دو نکته مهم توجه کنید:
  1- چه تعداد افرادی می خواهند از کارت استفاده کنند.
  2- در انواع قفل دیجیتال کارتی معمولا دو عدد کارت داخل جعبه قفل وجود دارد و برای تهیه بیشتر کارت باید هزینه جداگانه پرداخت کنید.
تقریبا تمامی برند های قفل دیجیتال می توانند کارت شناسایی کنند و در مدل های مختلف قابلیت شناسایی 20 تا 100 کارت هوشمند را دارند.
قفل دیجیتال سامسونگ قابلیت شناسایی 20 کارت، قفل فیلیپس قابلیت شناسایی 100 کارت، قفل گیت من قابلیت شناسیی 40 کارت و برند هایوان قابلیت شناسایی 50 کارت را دارند.
برای اطلاع از انواع مدل های قفل های کارتی به لینک زیر مراجعه فرمایید:

3-قفل هوشمند با قابلیت شناسایی اثر انگشت:

قفل هوشمند اثر انگشتی

یکی از راه های دسترسی در انواع قفل دیجیتال شناسایی اثر انگشت می باشد که طرف داران زیادی دارد.

راحتی در باز کردن قفل، استفاده از اثر انگشت بجای کلید و سرعت در باز کردن درب از مزایای قفل های اثر انگشتی می باشد.

در انواع برند های قفل دیجیتال سنسور اثر انگشت را می توانید پیدا کنید. ولی در هنگام خرید قفل دیجیتال اثر انگشتی باد به کیفیت سنسور اثر انگشت توجه کنید.

وجود سنسور اثر انگشت در یک قفل الکترونیکی باعث بالا رفتن قیمت آن محصول خواهد شد. به همین دلیل بعضی از برند های فیک از سنسور های بی کیقیت استفاده می کنند که باعث نارضایتی مشتریان می شود.

خصوصیات یک سنسور اثر انگشت خوب:

  – قابلیت شناسایی اثر انگشت در زاویه های مختلف.

  – قابلیت شناسایی اثر انگشت در دما های مختلف.

  – شناسایی سریع اثر انگشت کمتر از 0.5 ثانیه.

  – قابلیت تشخیص اثر انگشت زنده.

  – داشتن شناسایی اثر انگشت فیک کمتر از 0.0001 درصد.

  – خطا در شناسایی اثر انگشت کمتر از 0.01 درصد.

 – قابلیت شناسایی کردن اثر انگشت افراد مسن و کودکان.

  – قرار گرفتن جای مناسب سنسور اثر انگشت بر روی قفل دیجیتال.

این خصوصیات مواردی مهمی می باشد که در هنگام خرید قفل دیجیتال باید به آن توجه کنید و صرف به این که یک قفل قابلیت شناسایی اثر انگشت را دارد اکتفا نکنید.

در برندهای معتبر قفل دیجیتال از سنسور های خازنی استفاده می کنند و سنسور های نوری دیگر جایگاهی نخواهند داشت.

قفل دیجیتال فیلیپس از برترین سنسور اثر انگشت fpc سوئد در محصولات خود استفاده می کند.

انواع برندهای قفل دیجیتال که قابلیت شناسای اثر انگشت دارند ظرفیت شناسایی 100 اثر انگشت را دارا می باشند.

 

4-قفل الکترونیکی تشخیص چهره:

قفل الکترونیکی تشخیص چهره

شناسایی چهره راحترین روش احراز هویت در انواع قفل دیجیتال برای افراد در تمامی گروه های سنی می باشد.

بر خلاف انواع روش های قبلی که در اکثر برندهای قفل دیجیتال وجود داشت سیستم شناسایی تشخیص چهره در برندهای محدودی وجود دارد.

سیستم شناسایی چهره یکی از روش های احراز هویت پیشرفته و ایمن می باشد. که باید شرکت های که دارای تکنولوژی قدرتمندی می باشند آن را تولید کنند.

ولی متاسفانه بعضی از برندهای فیک و نو برند ساخت چین از روش شناسایی چهره استفاده می کنند که نه تنها باعث راحتی شما نخواهند شد بلکه باعث پایین آمدن امنیت شما می شوند.

اگر نیاز به قفل دیجتیال تشخیص چهره دارید حتما به نکات زیر توجه کنید:

– قابلیت شناسایی سه بعدی صورت انسان.

– قابلیت تشخیص سیستم al (تشخیص صورت زنده انسان)

– دارا بودن زاویه دید گسترده برای درست شناسایی کردن کودکان و افراد قدبلند.

– مجهز بودن به سنسور آلتراسونیک برای تشخیص چهره با آرایش یا بی آرایش.

– سرعت بالا در شناسایی چهره کمتر از 0.5 ثانیه.

– درصد خطا در شناسایی چهره کمتر از 0.0001 درصد.

در بین برندهای معتبر شناخته شده جهانی قفل دیجیتال فیلیپس و بوش قابلیت شناسایی چهره را به محصولات خود اضافه کرده اند. در قفل های چینی برند های زیادی می باشند که برای جلب توجه مشتری با قیمت بسیار پایین این سیستم را در قفل های خود قرار داده اند.

5-قفل دیجیتال با قابلیت شناسایی بلوتوث:

قفل دیجیتال با قابلیت شناسایی بلوتوث

با گسترش استفاده از تلفن همراه و استفاده روز افزون بشر از این تکنولوژی شرکت های سازنده قفل هوشمند را بر آن داشته تا با اتصال تلفن همراه با قفل دیجیتال راحتی کاربران را فراهم کنند.

شرکت ها با ساختن اپلیکیشن مخصوص برند خود توانسته اند تا قفل را با گوشی ست کنن.

انواع قفل دیجیتال در برندهای متنوع قابلیت اتصال به بلوتوث را به قفل های خود اضافه کردند. با اتصال قفل به بلوتوث گوشی می توان از مزایای آن برخوردار شد.

مانند باز کردن قفل از فاصله 40 متری، مشاهده ورود افراد به منزل زمانی که نزدیک قفل هستید.

 

5-قفل دیجیتال وای فای دار:

قفل دیجیتال وای فای دار

برقراری اتصال قفل به بلوتوث آنچنان که باید نتوانست نیاز مشتریان را برآورده کند.شرکت ها برای راحتی کار مشتیران قفل هوشمند را با وای فای متصل کردند تا بتوان از هر فاصله ای قفل درب را کنترل کرد.

قابلیت اتصال قفل درب به وای فای دارای مزایای گسترده ای می باشد.

 – باز کردن قفل دیجیتال از راه دور.

 – مشاهده ورود و خروج افراد داخل منزل.

 – قابلیت ایجاد محدودیت دسترسی برای افراد در بازه زمانی مشخص.

 – قابلیت انجام تنظیمات قفل مانند حذف یا اضافه کردن کاربران.

 – قابلیت مشاهده آلارم های اضطراری بر روی گوشی هوشمند.

 – قابلیت مشاهده شارژ باتری قفل الکترونیکی.

این برخی از ویژگی های قفل وای فای دار می باشد. که یکی از جذاب ترین آپشن های موجود در قفل های دیجیتال قابلیت اتصال قفل به اینترنت می باشد.

در انواع قفل دیجیتال مدل ها و برند های متنوعی می باشند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند.

ولی در هنگام خرید قفل دیجیتال به این نکته توجه کنید که برخی از برندهای قفل هوشمند قابلیت اتصال به اینترت را ندارند و با خرید این محصولا شما هزینه بیهوده ای را برای خرید محصول صرف کرده اید.

قفل دیجیتال سامسونگ در کشور ایران قابلیت اتصال به اینترنت را ندارد و باید در هنگام خرید به این نکته توجه کنید.

قفل هوشمند فیلیپس قابلیت اتصال به اینترنت را دارد و اپلیکیشن فیلیپس یکی از بهترین و پرطرف دار ترین برنامه های قفل هوشمند در جهان می باشد.

انواع برند قفل دیجیتال:

با گسترش این تکنولوژی در دنیا شرکت های معتبری شروع به تولید این محصولات هوشمند کرده اند. شرکت های که جزو برترین برندها در دنیا می باشند تا برند های ناشناخته.

تا به امروز شاید بالای هزاران شرکت در دنیا به تولید قفل های هوشمند رو آورده اند.

برخی شرکت ها شرکت های نو آور می باشند که آپشن های جدید و طراحی جدید را تولید و عرضه می کنند. بعضی از شرکت ها دنباله روی شرکت های بزرگ تر هستند و بسیاری از شرکت ها کپی کننده محصولات برندهای معتبر با نام تجاری خود هستند.

برندهای پیشرو در صنعت قفل دیجیتال:

برند های قدرتمند همواره محصولات خود را به روز رسانی می کنند و به دنبال تولید محصولات جدید با ویژگی های منحصر به فرد می باشند تا در رقابت حرف اول را بزنند.
بدون شک شاید این شرکت ها به پنج عدد نرسد ولی مشابه تولیدات این شرکت ها را در بسیاری از برندها خواهید دید که با کمی تغییر محصولات خود را تولید می کنند.
برترین برند با توجه به اضافه کردن تکنولوژهای جدید و طراحی منحصر به فرد در محصولات خود قفل دیجیتال فیلیپس می باشد. گه شرکت های زیادی مانند قفل دیجیتال کاداس در چین محصولات این شرکت را با کمی تغییر کپی می کنند. ولی بدون شک کیفیت این محصولات در حد و اندازه برند اصلی نخواهد بود.
یکی دیگر از شرکت های که در تولید این محصولات پیشرو می باشد قفل دیجیتال سامسونگ می باشد که به دلیل محبوبیت این برند در آسیا بسیاری از شرکت های چینی و حتی کره ای مانند قفل دیجیتال هایوان محصولات این برند معتبر را کپی می کنند.
از شرکت های پیشرو دیگر که محصولات منحصر به فرد تولید می کنند می توان به شرکت آی ریوو کره جنوبی، شرکت آسا آبلوی سوئد و شرکت بزرکت آبتینون چین اشاره کرد.
شرکت های نو برند

شرکت های دنبال کننده و شرکت های نو برند:

شرکت های دنبال کننده معمولا شرکت های هستند که در خارج از کشور دارای برند و کارخانه می باشند و با کمی تغییر در دیزان برند ها مطرح محصولات خود را تولید می کنند. و با پایین آوردن قیمت های خود و تولید محصولات مشابه برند های برتر سعی در فروش محصولات خود هستند.

و اما شرکت های نو برند:

متاسفانه تولید محصولات نو برند در جهان باعث بدبینی مشتریان نسبت به این تکنولوژی شده است.
این شرکت ها که محصولات خود را بدون نام تجاری تولید می کنند و بنا به درخواست خریدار برند بر روی این محصولات هک می کنند.
انواع قفل دیجیتال نو برند در بازار ایران وجود دارد که فقط کافیست برای این که متوجه شوید این شرکت در خارج از کشور دارای برند معتبری می باشد کافیست اسم برند را در اینترنت سرچ کنید تا متوجه شوید.
قفل های دیجیتال یوکا، ادلر،تنسر برخی از محصولات نو برند می باشند که با خرید این محصولات با مشکلات فراوانی روبرو خواهید شدو در آخر هم یا باید قفل را با یک برند معتبر جایگزین کنید یا قید قفل دیجیتال را بزنید و از قفل های مکانیکی بر روی درب استفاده کنید.
لطفا در هنگام خرید قفل دیجیتال به این موضوع توجه کنید و از خرید برندهای نامعتبر جدا خوداری کنید.
چه امتیازی می دهید؟

مقالات پربازدید آرین سیف

تماس با آرین سیف

021-44616163
021-44176403

آدرس فروشگاه

جنت آباد جنوبي، خيابان سازمان آب،ساختمان صدرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 19 =

سبد خرید