قفل هوشمند چیست – دستگیره الکترونیکی

آرین سیف - قفل دیجیتال - قفل هوشمند چیست – دستگیره الکترونیکی
قفل دیجیتال
قفل هوشمند چیست

قفل هوشمند چیست – دستگیره الکترونیکی

همه ما با دستگیره های مکانیکی بر روی درب آشنایی دارم و در تمام منازل از قفل و دستگیره بر روی درب ها استفاده شده است. قفل های معمولی برای باز و بسته کردن درب و برای قفل کردن درب منزل استفاده می شود.
نیاز به امنیت در تمامی دوران زندگی انسان ها یکی از اصلی ترین نیاز های بشر بوده. انسان ها برای امنیت بیشتر و ساخت کالا های جدید برای افزایش امنیت همواره در تلاش هستند تا بتوان از سرمایه مادی و معنوی زندگی حفاظت کنند.
صنعت قفل سازی یکی از قدیمی ترین صنعت ها در دنیا می باشد انسان های اولیه برای حفاظت از جان خود در برابر حیوانات وحشی و انسان های مدرن برای حفط اموال و سرمایه خود نیاز به قفل برای درب ورودی دارند.
درب منزل اولین سد دفاعی برای حفاظت از خانه می باشد که باید از امن ترین قفل ها برای دور نگه داشتن سارقان استفاده کرد.
قفل هوشمند چیست

قفل هوشمند چیست :

امروزه اکثر افراد با واژه قفل هوشمند یا دستگیره الکترونیکی آشنا هستند و این تکنولوژی را در مکان های مختلف مشاهده کرده اند.

یکی از صنایعی که با پیشرفت تکنولوژی پیشرفت چشمگیری داشته است صنعت قفل سازی می باشد. شرکت های بزرگ با تولید دستگیره های الکترونیکی توانسته اند سهم بزرگی برای افزایش امنیت محل زندگی و کسب کار ما رقم بزنند.

قفل هوشمند دارای مزایا و خصوصیات متنوعی می باشد که در ادامه مقاله به برسی آن ها خواهیم پرداخت.

با ما همراه باشید تا با انواع قفل دیجیتال آرین سیف و کارکرد آن ها آشنا شوید.

قفل هوشمند چیست و چه کاربردی دارد ؟

قفل هوشمند را می توان نسل جدید قفل های سنتی درب دانست.دستگیره الکترونیکی را می توان جایگزین قفل های سنتی درب کنید تا بجای باز کردن قفل با کلید از سنسور اثر انگشت، رمز، تشخیص چهره یا کارت استفاده کنید.

قفل دیجیتال را می توان در ساختمان های مسکونی، ادرای یا هتل ها برای راحتی در عبور ومرور و برای افزایش امنیت درب استفاده کنید.

قفل های الکترونیکی علاوه بر امنیت و راحتی دارای طراحی و دیزاین منحصر به فرد می باشد که باعث جلوه دادن به ساختمان های مدرن امروزی می شود.

قفل های دیجیتالی را می توان جایگزین قفل های قدیمی درب یا بر روی درب های نو نصب کنید.

قفل هوشمند چیست

قفل هوشمند چیست و چه کاربردهای دارد:

قفل هوشمند دارای مزایا و خصوصیاتی گوناگونی می باشد که همین ویژگی ها باعث تفاوت دستگیره الکترونیکی با قفل های معمولی می شود.

- اتصال قفل هوشمند به وای فای:

یکی از جذاب ترین ویژگی های قفل های دیجیتالی اتصال قفل به اینترنت می باشد. در دنیای امروز که بسیاری از کارهای بشر به وسیله موبایل همراه و اینترنت انجام میشود کنترل قفل به وسیله اینترت بسیاری از کارهای شما را هموار خواهد کرد.

شما می توانید به راحتی قفل منزل  خود را از راه دور کنترل کنید، ورود و خروج به منزل خود را مشاهده کنید،درب را از راه دور باز کنید و برای افراد محدودیت دسترسی ایجاد کنید.

اگر شخصی بخواهد بدون مجوز درب را باز کند قفل شروع به آلارم زدن می کند و این آلارم بر روی گوشی هوشمند شما ظاهر می شود و می توانید از وضعیت قفل درب آگاه شوید.

- مشاهده تصاویر افراد پشت درب:

قفل هوشمند چیست

شما می توانید قفل هوشمند را خریداری کنید که بتوانید در هر زمانی پویای جلوی درب خود را مشاهده کنید. هر شخصی که پشت درب می آید می توانید تصاویر افراد را ضبط کنید یا با آن ها مکالمه کنید.

به محضی که شخصی به دستگیره الکترونیکی نزدیک می شود قفل شروع به ثبت تصاویر و فیلم برداری می کند و در صورت نیاز می توانید درب افراد را از راه دور باز کنید.

با این قفل دیجیتال فیلیپس در هر نقطه ای از دنیا باشید می توانید امنیت جلوی منزل خود را مشاهده کنید و به افرادی که می خواهند وارد منزل شوند اجازه دسترسی ایجاد کند.

- ایجاد محدودیت دسترسی برای ورود افراد به منزل :

برا ی شما پش آمده که مجبور شوید کلید منزل خود را به افراد مختلف مانند پرستاران، آشبز… قرار دهید تا برای انجام کاره های شما وارد منزل شوند.وقتی کلید را در اختیار فردی قرار می دهید دیگر خیال شما راحت نخواهد بود چون هر فردی به راحتی می تواند از کلید های مکانیکی برای خود کپی بگبرید.پس شما مجبور خواهید بود هر باری که این کار را انجام میدهد قفل درب خود را عوض کنید.

با وجود قفل هوشمند فیلیپس شما می توانید برای افراد مختلف محدودیت زمانی ایجاد کنید تا در تاریخ و زمان مشخصی که شما برای فرد ایجاد کرده اید بتواند درب را باز کند.

قفل هوشمند چیست

- ارسال رمز یک بار مصرف :

تا به حال برای شما پیش آمده که در خارج از منزل باشید و کار ضروری برای شما در داخل منزل ایجاد شود. مانند ترکیدن لوله، یا باز گذاشتن گاز…در این صورت اگر شما مسافرت باشید یا خارج از منزل مجبور خواهید بود هرچه سریعتر به منزل برگردید.

دستگیره الکترونیکی قابلیت شناسایی رمز یک بار مصرف را دارد و در صورت به وجود آمدن شرایت اضطراری می توانید برای هر فردی که می خواهید رمز یکی بار مصرف را ارسال کنید تا بتواند به راحتی درب را باز کند.

بعد از استفاده از رمز یک بار مصرف دیگر آن رمز کارردی نخواهد داشت

قفل هوشمند چیست ؟ انواع راه های دسترسی:

برای باز کردن دستگیره الکترونیکی را ه های متفاوتی موجود می باشد که شما می توانید با توجه به نیاز خود قفل های مختلفی انتخاب کنید.

می توانید قفل هوشمندی را انتخاب کنید که دارای دو راه دسترسی یا چندیدن راه ورود باشد.

  – قفل هوشمند تشخیص چهره: با راحترین شیوه ممکن و بدون تماس به قفل درب را باز کنید. با شناسایی چهره افراد خانواد به محض نزدیک شدن به درب در عرض چند ثانبه درب را باز کنید.

  – دستگیره الکترونیکی اثر انگشتی: بجای این که کلید مکانیکی خود را حمل کنید و هر لحطه نگران گم کردن یا جاگذاشتن کلید های خود باشد. می توانید با شناسایی اثر انگشت خود به قفل کمتر از 0.5 ثانیه درب را باز کنید.

  – قفل دیجیتال کارتی : می تونید به راحتی به افراد کم سن سال یا افراد مسن کارت هوشمند قرار دهید تا به راحتی درب را باز کنند. به سادگی مدیر قفل می تواند کارت ها را حذف یا اضافه کند.

  – قفل رمزی : کلید شما همیشه در امن ترین مکان ممکن یعنی در ذهن شما می باشد و به راحتی می توانید با شناسایی رمز درب را باز کنید.

قفل هوشمند چیست و چه مزایای دارد ؟

دستگیره های الکترونیکی دارای مزایای متنوعی می باشند که این مزیا و ویزگی ها برا هر سن و سالی مناسب مب=ی اشد تا با خیالی آسوده وارد منزل شوند یا منزل را ترک منند.

- قفل اتوماتیک درب :

اگر نگران آن هستید که افراد مسن و کودکان بعد از خارج از منزل فراموش می کنند درب را قفل کنند. یا به دلیل مشغله کاری به صورت مکرر فراموش می کند درب منزل خود را قفل کنید با وجود قفل هوشمند دیگر این مشکل را نخواهید داشت.

دستگیره الکترونیکی مجهز به مغزی تمام الکترونیکی می باشند که با بسته دن درب قفل به صورت اتوماتیک بسته می شود. حتی در صورت باز ماندن درب قفل به شما آلارم خواهد داد.

قفل هوشمند چیست

- مشاهده ورود و خروج افراد :

اگر دارای مشغله کاری زیادی می باشد نگران رفت آمدن فرزندان خود هستید به راحتی می توانید بر روی تلفن هوشمند خود زمان ورود به منزل را مشاهده کنید.

قفل هوشمند فیلیپس قابلیت ثبت 100 تردد در روز را دارد و در هر ساعتی می توانید ورود خروج به منزل را چک کنید.

- خلاصی از کلید های مکانیکی :

با وجود دستگیره های الکترونیکی دیگر نیاز به حمل پردردسر کلید های مکانیکی نخواهید داشت.دیگر نگران گم کردن یا جاگذاشتن کلید ها نخواهید بود. به راحتی می توانید با رمز،اثر انگشت یا چهره خود درب را باز کنید.

خانه هوشمند

- قفل هوشمند را می توان به خانه هوشمند متصل کرد :

اگر در منزل خود از سیستم خانه هوشمند استفاده می کنید می توانید به راحتی دستگیره الکترونیکی را به خانه هوشمند متصل کنید و از مزایای دو سیستم بهره ببرید.

همچنین می  توانید قفل هوشمند را به آیفون تصوری منزل متصل کنید تا به محض باز کردن آیفون قفل دیجیتال هم باز شود.

قفل هوشمند چیست و نحوه عملکرد آن به چه شکلی می باشد ؟

دستکیره الکترونیکی از سه بخش مختلف تشکیل می شوند. مغزی یا سیلندر قفل، قسمت بیرونی و قسمت داخلی قفل دیجیتال.
قسمت بیرونی که برای شناسایی رمز یا اثر انگشت می باشد و قسمت مغزی قفل با دو کابل مجزا به قسمت داخلی قفل که داخل منزل نصب می شود اتصال برقرار می کند.
منبع تغذیه قفل های هوشمند توسط باتری های قلمی یا باتری های لیتیومی برقرار می شود که حدودا یک سال برای برای شما کار خواهد کرد.
در صورت اتمام باتری قفل می توانید با یک کابل موبایل برق قفل را تامین کنید.

قفل هوشمند چیست و برای چه نوع درب های مناسب می باشد ؟

قفل هوشمند برای درب ها و مکان های مختلفی طراحی و تولید می شود. شما می توانید با توجه به نوع درب خود دستگیره الکترونیکی متناسب با آن درب را انتخاب کنید.

اگر برای درب های شیشه سکوریت نیاز به قفل دیجیتال داردید باید قفل مخصوص درب های شیشه ای انتخاب کنید. اگر برای درب های آهنی و یو پی وی سی نیاز به قفل دارید به محصولی متناسب با آن درب را خریداری کنید.

بسیاری از مدل های قفل الکترونیکی قابلیت نصب بر روی درب های چوبی و ضد سرقت را دارند ولی اگر شما درب ضدسرقت مولتی داراید می توانید قفل دیجیتالی انتخاب کنید که با سیستم مولتی درب سازگازی داشته باشد.

برای نصب قفل هوشمند باید از افراد مجرب در این زمینه بهره بگیرید تا بتوانید بهترین استفاده را از این محصولات داشته باشد.

در هنگام خرید دستگیره الکترونیکی توجه به ضخامت درب و بائو درب شما را برای خرید یک قفل مناسب آگاه تر خواهد کرد.

قفل هوشمند چیست و چگونه باعث افزایش امنیت منزل ما خواهد شد ؟

یکی از مزایای دستگیره الکترونیکی بالا رفتن امنیت منزل می باشد. برخلاف قفل های سنتی که به راحتی می توان آن ها را بدون سروصدا باز کرد قفل دیجیتال هیچ راه نفوذی ندارد.
قفل هوشمند به صورت تمام الکترونیکی کار می کند و دیگر نمیتوان با ضربه یا باسنجاق درب را باز کرده.این قفل ها مجهز به سنسور ضدسرقت می باشند.
در صورت وارد کردن رمز یا کارت غیر مجاز به قفل و ضربه زدن به درب یا قفل آلارم دستگاه به صدا در خواهد آمد.
و در قفل های که قابلیت اتصال به وای فای را دارند این آلارم بر روی تلفن همراه شما پخش خواهد شد.
قفل های الکترونیکی در برندهای معتبر مجهز به سیستم ها ضدشوک می باشند در صورت ضربه زدن وارد کردن هرگونه برق غیرمجاز به قفل آلارم دستگاه به صدا در خواهد آمد.
همچنین تمامی قفل های برند سامسونگ و فیلیپس مجهز به سیستم ضد هک aes128 می باشند.

قفل هوشمند چیست و چه مزایای برای افراد کم سن سال و کودکان دارد ؟

اگر نگران بیرون رفتن بدون اجازه کودکان خود هستید یا در منزل از افراد دچار اختلال حواس پرستاری می کنید دیگر نگران بیرون رفتن بدون اجازه آن ها نباشید.

قفل هوشمند مجهز به قفل کودک می باشد که با فعال کردن این سیستم دیگر کودک شما نمی تواند از منزل خارج شود.

برای افراد مسن که احتمال بیرون رفتن آن ها وجود دارد می توانید از سنسور اعلان خروج استفاده کنید تا باز کردن درب منزل از داخل آلارم قفل فعال شود.

همچنین دستگیره الکترونیکی مجهز به سنسور اعلان خروج می باشد. با فعال کردن این سیستم دیگر هیچ شخصی اجازه ورود به حریم شخصی شما را نخواهد داشت.

قفل هوشمند تشخیص چهره

سهولت در رفت آمد با قفل هوشمند:

یکی از مواردی که باعث جذابیت قفل دیجیتال می شود راحتی استفاده از این دستگیره الکترونیکی می باشد.

با قفل های دیجیتال شما می توانید در کمترین زمان ممکن درب را باز کنید.با وجود دستگیره های تک مرحله ای و پول و پوش حتی اگر در دستان شما وسیله می باشد نیازی به زمین گذاشتن ندارید به راحتی می توانشد درب را باز کنید.

برای خارج شدن از منزل با لمس دستگیره درب باز خواهد. ورود و خروجی آسان در کمترین زمان ممکن یکی از مزایای قفل هوشمند می باشد.

قفل هوشمند را از کجا خریداری کنیم :

قیمت یک دستگیره الکترونیکی در مقایسه با یک قفل مکانیکی بالاتر می باشد. ولی اگر شما یک قفل با برند معتبر خریداری کنید در طول زما برای شما بسیار مقرون به صرفه در خواهد آمد.

بدون شک ارزش وسایل داخل منزل شما بسیار بیشتر از یک قفل هوشمند می باشد اگر با نصب یک دستگیره الکترونیکی حتی برای یک بار از نفوذ سارقان جلوگیری شود ارزش این محصول برای شما مشخص خواهد شد.

پس در هنگام خرید قفل دیجیتال سراغ قفل های ارزان و بی کیفیت نروید و گول حرف های شرکت ها را نخورید.

قفل های نامعتبر و نو برند فاقد هر گونه امنیتی می باشند نه تنها امنیت منزل شما را بالا نخواهند برد بلکه کار سارقان را راحتر خواهند کرد. سارقان با وارد کردن یک شوک الکترونیکی درب را باز خواهند کرد و با کمترین زحمت وارد منزل خواهند شد.

قبل از خرید هر برندی در اینترنت و سایت های خارجی سایت اصلی سازنده را جستجو کنید آن وقت متوجه خواهید شد بسیاری از برند های که در ایران به فروش می رسند هیچ نام و مشخصاتی ندارند.

یک قفل نوبرند بدون خدمات و گارانتی می باشد که با خرید این محصولات فقط امنیت منزل خود را کاهش خواهید داد.

خلاصه مطالب :

قفل هوشمند تکنولوژی جدید می باشد که باعث افزایش امنیت محل زندگی و کسب کار شما خواهد شد.باعث سهولت در رفت آمد و گزینه مناسبی برای راحتی و امنیت افراد خوردسال و کودکان خواهد بود.به راحتی می توان دستگیره الکترونیکی را بر روی هر نوع دربی نصب کنید.

در هنگام خرید قفل دیجیتال حتما از برندهای معتبر و شناخته شده خریداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید:

تلفن: 02144616163

تلفن شیانه روزی :09394466654

واتس آپ: 09380213003

اینستاگرام:ARIAN_SAFE

مقالات پربازدید آرین سیف

تماس با آرین سیف

021-44616163
021-44176403

آدرس فروشگاه

جنت آباد جنوبي، خيابان سازمان آب،ساختمان صدرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − شش =

سبد خرید